انتخاب المطران زحلاوي من قبل المجمع في البلمند على اميركا‏

mjoa Thursday July 3, 2014 50

انتخب المجمع الانطاكي المقدس، لبطريركية انطاكيا وسائر المشرق للروم الارثوذكس، في دورته الاستثنائية الثالثة المنعقدة في المقر البطريركي في البلمند رئيس الاساقفة  جوزيف زحلاوي مطرانا على ابرشية نيويورك وسائر اميركا  الشمالية خلفا للمثلث الرحمات المطران فيليبس صليبا. وهذه نبذة عن حياته:
صاحب السيادة المتروبوليت جوزيف تمت سيامته أسقفاً بتاريخ 30 حزيران، 1991 في الكاتدرائية المريمية في دمشق، وذلك بعد عدة سنوات من الخدمة كشماس وكاهن. ولد صاحب السيادة في دمشق، سوريا عام 1950. أنهى تعليمه الأساسي في مدرسة القديس يوحنا الدمشقي ومدارس الآسية في دمشق ومن ثم في دير سيدة البلمند في الكورة، لبنان. أكمل دراسته الجامعية في الجامعة اللبنانية في بيروت، حصل على شهادة الماجستير في اللاهوت بعد تخصصه في الموسيقى واللغات من جامعة أرسطو في تسالونيكي، اليونان.

Final 8167

وحصل على دكتوراة شرفية في اللاهوت من معهد القديس تيخون في بينسيلفينيا في أيار من عام 2010. سامه المثلث الرحمات البطريرك أغناطيوس الرابع شماساً في تشرين الثاني من عام 1976، وكاهناً في عام 1980. خدم الأب جوزيف عميداً للكهنة في الكاتدرائية المريمية في دمشق، وكمشرف في كنيسة الصليب المقدس ورعايا أخرى في ضواحي دمشق. أيضاً خدم كمشرف على المدرسة الثانوية في دمشق من عام 1980 حتى عام 1983. غادر الأب جوزيف فيما بعد لرعاية الكنيسة الأرثوذكسية  الأنطاكية في لندن، أنكلترا منذ عام 1983 حتى عام 1986، وفيما بعد إلى الكنيسة الأرثوذكسية الأنطاكية في قبرص منذ 1986 حتى عام 1991 حين تم انتخابه أسقفاً.
تمت سيامته وحمل لقب أسقف قطنا في سوريا، وخدم كمساعد بطريركي وسكرتير للمجمع الأنطاكي المقدس. في عام 1995، أرسله البطريرك أغناطيوس إلى أمريكا. في هذه الأبرشية، تم تعيينه على ممثلية الساحل الغربي من قبل المتروبوليت فيليبس صليبا. تم تنصيبه في كاتدرائية القديس نيقولاوس كأول أسقف على أبرشية لوس أنجلوس والمنطقة الغربية من قبل المتروبوليت فيليبس صليبا في 12 أيلول من عام 2004.
في 11 كانون الأول من عام 2011 في كنيسة رقاد السيدة في دير سيدة البلمند البطريركي في لبنان تمت ترقية الأسقف جوزيف إلى رتبة رئيس أساقفة من قبل صاحب الغبطة البطريرك أغناطيوس الرابع، وذلك تكريماً له على سنوات خدمته الطويلة كأسقف سواء في الأبرشية أو في البطريركية في دمشق.
يتكلم بطلاقة العربية، الإنكليزية واليونانية، ومطلع على لغات أوروبية أخرى. وعيد شفيعه يقع في الأحد الثاني بعد الفصح حيث يعيد للقديس يوسف الرامي.

His Eminence Archbishop Joseph was consecrated to the Holy Episcopacy on June 30, 1991 at the St. Mary Cathedral in Damascus, after many years of serving as a deacon and a priest. His Eminence was born in Damascus, Syria, in 1950. He completed his basic schooling at the St. John of Damascus and Al-ASiyeh schools in Damascus and then at Our Lady of Balamand Monastery in Koura, Lebanon. He completed his undergraduate studies at Lebanese University in Beirut and then earned his Master of Theology (M.Th.) with special studies in music and languages from Aristotle University in Thessaloniki, Greece. He was awarded an honorary Doctor of Divinity degree from St. Tikhon Seminary in South Canaan, Pennsylvania, in May, 2010. Patriarch Ignatius IV of Blessed Memory ordained him as a deacon in November, 1976, and priest in 1980. As priest, Fr. Joseph served as dean of St. Mary Cathedral in Damascus and as overseer of Holy Cross Church and other parishes in the suburbs of Damascus. He served as superintendent of the secondary school in Damascus from 1980 until 1983. Father Joseph then went abroad to pastor the Antiochian Orthodox Church in London, England from 1983 to 1986, and then the Antiochian Orthodox Church in Cyprus from 1986 until 1991, when he was elected as bishop.
His Grace was consecrated with the title, Bishop of Katana in Syria, and served as Patriarchal Assistant and Secretary of the Holy Synod of Antioch. In 1995, he was sent by H.B Patriarch Ignatius to America. Here, in our Archdiocese, Bishop Joseph was assigned to the West Coast Chancery by Metropolitan Philip. Later he was enthroned at St. Nicholas Cathedral by Metropolitan Philip as the first Bishop of the Diocese of Los Angeles and the West on September 12, 2004.
On December 11, 2011, at the Church of the Dormition of the Theotokos in the Patriarchal Monastery of Our Lady of Balamand in Lebanon, H.B Patriarch Ignatius elevated Bishop Joseph to the rank of Archbishop, in honor of his many years of service as a bishop both in our Archdiocese and in the Patriarchate of Antioch.
Sayidna is fluent in English, Arabic and Greek and is conversant in other European languages. His name day is the second Sunday after Pascha (Joseph of Arimathea).

 

الكورة – فاديا دعبول

0 Shares
0 Shares
Tweet
Share